tiistai 28. huhtikuuta 2015

Monday that didn't suck :O

Eilen oli uuden lenkkielämäni (siitä lisää huomenna!) ensimmäinen lenkki ja mikä lenkki se olikaan! JÖSSES! Oon ihan fiiliksissä vieläkin :D Tarkotus oli lähteä varovasti kokeilemaan, josko sais selville tän hetken ns. pohjat, eli mikä on pisin matka minkä jaksaa hölkkäillä (saatan muuten satunnaisesti kutsua näitä mun hölkkäilyjä juoksuksi, vaikka vissiin juoksua ois vasta se kun vauhti on 10 km/h, mistä olen suht kaukana :D Forgive me.). Voisin melkein sanoa, että aika lailla sellaiseen tilanteeseen päästiinkin, nimittäin alkoi jo lonkissa tuntua, samoin kuin jalkapohjissa. Muutoin tosin tuntuu, että olis jaksanut vielä lisääkin, mutta en tarkoituksellisesti halua hankkia mitään jälkikipuja ja vaivoja, joten lopetin siihen :D Toivottavasti paikat tottuu pidempiin lenkkeihin, vaikka nyt pitäis kuitenkin muistaa myös alotella iisisti. Joo, onhan tässä tullut hölkittyä silloin tällöin, mut kuitenkin tuntuu, että nyt ollaan vasta ihan alussa tai ainakin koitan suhtautua niin, ettei tuu vedettyä ylilyöntejä.


Haha, oon niin innostunu tästä aiheesta, että juttua tulis ihan järjettömät määrät sekä asiasta että sen vierestä (siksi jaoin tän postauksenkin kahteen osaan, ettei tule ihan järjetöntä kilometripostausta :D).. Onneks mulla on tää blogi mihin voin vuodattaa kaiken, ettei lähipiiri joudu ihan joka hetki kuuntelemaan mua kuin rikkinäistä levyä (juoksu sitä, juoksu tätä) tai vaihtoehtoisesti mun pää räjähdä kun olis niin paljon sanottavaa :D Mutta jospa takaisin siihen eiliseen ;) Sää oli mitä mahtavin, vaikkei ensioletuksella niin ajatteliskaan, oli nimittäin sellaista pientä ja isompaa sadetta koko matkan ajan. Mutta luulen, että se vaan raikasti ja helpotti oloa ja hengittämistä. Sukat ja lenkkarit oli märät jo n. 500 m jälkeen, mutta ei kyllä tippaakaan menoa haitannu! Enemmänkin mulle yleensä sadelenkeistä tulee sellainen tuplaboosti, että vitsit nyt oon sissi, täällä mä vaan juoksen vaikka sataa! :D Lämpötila oli vissiin jossain +10 C:ssa, ja että se tuntuu lämpimältä talven jälkeen! Oli just sopivan lämmin, sopivan viileä, sopivan raikas, sopivasti vaatetta ja, no, kaikki vaan oli niin täydellisen sopivaa! :D

Jos väkisin haluaa jotain negatiivista etsiä lenkistä, niin se ois vissiin se, etten hennonnut laittaa mun uusia lenkkareita jalkaan, ettei ne sotkeennu tuossa kurasäässä :D Mutta ihan kiltisti näköjään nuo edellisetkin palveli ja hyvä niin, koska ajatuksena kuitenkin oli vihdoin toteuttaa se, että olis kahdet eri lenkkarit joita vaihdella, ettei kummatkaan kärsi ihan ylettömästi. Nuo vanhat lenkkarit on siitä hassut, ettei ne vissiin ikinä ole hiertänyt juostessa, vaikka kävellessä hiertääkin :D Nyt oli vielä ne vanhat teipitkin siellä kiinni, ettei varmasti hierrä.

Vaikka toki oli superia myös se, että jaksoin hölkkiä melkein tunnin, niin parasta oli kuitenkin se, että matkaa tuli melko kivuttomasti jopa 8,16 km! Ihan hillitöntä mulle! Tietenkää en tiedä millasia lenkkejä tuli juostua nuorempana, mutta v. 2011 lähtien on Trackeri ollu käytössä ja sen mukaan pisin lenkki mulla on ollut 8,66 km (sekin kesäkuussa 2011, joten tovi on vierähtänyt..!), joten mähän tässä vähän niin kuin hivuttelin ennätyksiä! :) Ihan superia ♥ Toisiks pisin lenkki on aiemmin ollut 7,2 km, sitä seuraavat sitten jotain kutosella alkavia. Jotenkin tässä on nyt niin vahva tunne, että hyvä tulee :)


Lenkin jälkeen olo oli kieltämättä vähemmän hehkeä ripsarit poskilla, tukka märkänä ja ihminen täynnä hikeä xD Mutta olin kyllä niiiin fiiliksissä suorituksestani, ettei parempaa epähehkeää oloa ole koskaan ollutkaan ♥ Miten mahtavaa, että vanhasta harrastuksesta voi intoutua näin paljon uudestaan, kun vaan tajuaa hillitä vauhtia vähän :) Oli tässä nytkin keskimääräisenä nopeutena 8,2 km/h, joten ei laisinkaan paha. Riittänee kun en tavoittele sitä 9 km/h :D Tästä on niiiin hyvä jatkaa ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)